Prayers 4 - Syllabus Class Notes

Hare Krsna

These are the syllabus for the Prayers session.


Recitation of these slokas is found here:


Mangalacaran
oṁ ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
cakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ


mūkaṁ karoti vācālaṁ paṅguṁ laṅghayate girim
yat-kṛpā tam ahaṁ vande śrī-guruṁ dīna-tāraṇam

vande ‘haṁ śrī-guroḥ śrī-yuta-pada-kamalaṁ śrīgurun vaiṣṇavāṁś ca
śrī-rūpaṁ sāgrajātaṁ saha-gaṇa-raghunāthānvitaṁ taṁ sa jīvam sādvaitaṁ sāvadhūtaṁ parijana-sahitaṁ kṛṣṇacaitanya-devaṁ 
śrī-rādhā-kṛṣṇa-pādān saha-gaṇa-lalitā- śrīviśākhānvitāṁś ca

śrī-caitanya-mano-’bhīṣṭaṁ sthāpitaṁ yena bhū-tale 
svayaṁ rūpaḥ kadā mahyaṁ dadāti sva-padāntikam

nama oṁ viṣṇu-pādāya kṛṣṇa-preṣṭhāya bhū-tale 
śrīmate bhaktivedānta-svāmin iti nāmine
namas te sārasvate deve gaura-vāṇī-pracāriṇe 
nirviśeṣa-śūnyavādi-pāścātya-deśa-tāriṇe

nama oṁ viṣṇu-pādāya kṛṣṇa-preṣṭhāya bhū-tale 
śrīmate bhaktisiddhānta-sarasvatīti nāmine
śrī-vārṣabhānavī-devī-dayitāya kṛpābdhaye 
kṛṣṇa-sambandha-vijñāna-dāyine prabhave namaḥ

mādhuryojjvala-premāḍhya-śrī-rūpānuga-bhaktida 
śrī-gaura-karuṇā-śakti-vigrahāya namo ‘stu te
namas te gaura-vāṇī-śrī-mūrtaye dīna-tāriṇe 
rūpānuga-viruddhāpasiddhānta-dhvānta-hāriṇe

namo gaura-kiśorāya sākṣād-vairāgya-mūrtaye 
vipralambha-rasāmbhode pādāmbujāya te namaḥ

namo bhaktivinodāya sac-cid-ānanda-nāmine 
gaura-śakti-svarūpāya rūpānuga-varāya te

gaurāvirbhāva-bhūmes tvaṁ nirdeṣṭā saj-jana-priyaḥ 
vaiṣṇava-sārvabhaumaḥ ṣrī-jagannāthāya te namaḥ
Śikṣāṣṭaka
ceto-darpaṇa-mārjanaṁ bhava-mahā-dāvāgni-nirvāpaṇaṁ 
śreyaḥ-kairava-candrikā-vitaraṇaṁ vidyā-vadhū-jīvanam 
ānandāmbudhi-vardhanaṁ prati-padaṁ pūrṇāmṛtāsvādanaṁ sarvātma-snapanaṁ paraṁ vijayate śrī-kṛṣṇa-saṇkīrtanam 

nāmnām akāri bahudhā nija-sarva-śaktis 
tatrārpitā niyamitaḥ smaraṇe na kālaḥ 
etādṛśī tava kṛpā bhagavan mamāpi 
durdaivam īdṛśam ihājani nānurāgaḥ

tṛṇād api sunīcena taror api sahiṣṇunā
amāninā mānadena kīrtanīyaḥ sadā hariḥ 

na dhanaṁ na janaṁ na sundarīṁ kavitāṁ vā jagad-īśa kāmaye 
mama janmani janmanīśvare bhavatād bhaktir ahaitukī tvayi 

ayi nanda-tanuja kiṅkaraṁ patitaṁ māṁ viṣame bhavāmbudhau 
kṛpayā tava pāda-paṅkajasthita- dhūlī-sadṛśaṁ vicintaya 

nayanaṁ galad-aśru-dhārayā vadanaṁ gadgada-ruddhayā girā 
pulakair nicitaṁ vapuḥ kadā tava-nāma-grahaṇe bhaviṣyati 

yugāyitaṁ nimeṣeṇa cakṣuṣā prāvṛṣāyitam 
śūnyāyitaṁ jagat sarvaṁ govinda-viraheṇa me 

āśliṣya vā pāda-ratāṁ pinaṣṭu mām 
adarśanān marma-hatāṁ karotu vā 

yathā tathā vā vidadhātu lampaṭo  
mat-prāṇa-nāthas tu sa eva nāparaḥ
Ten Offenses to Holy Name::  Padma Purana, Brahma Khanda 25.15–18
satam ninda namnah paramam aparadham vitanute  
yatah khyatim yatam katham u sahate tad-vigarham; 

sivasya sri-visnor ya iha guna-namadi-sakalam
dhiya bhinnam pasyet sa khalu hari-namahita-karah; 
guror avajna; 
sruti-sastra-nindanam; 
artha-vadah;  
hari-namni kalpanam; 
namno balad yasya hi papa-buddhir
na vidyate tasya yamair hi suddhih; 
dharma-vrata-tyaga-hutadi-sarva 
subha-kriya-samyam api pramadah; 
asraddadhane vimukhe ’py asrnvati 
yas copadesah siva-namaparadhah; 
srute ’pi nama-mahatmye yah priti-rahito narah 

aham-mamadi-paramo namni so ’py aparadha-krt
api pramadah.
****
Sad-Goswamyastakam
kṛṣṇotkīrtana-gāna-nartana-parau premāmṛtāmbho-nidhī 
dhīrādhīra-jana-priyau priya-karau nirmatsarau pūjitau 
śrī-caitanya-kṛpā-bharau bhuvi bhuvo bhārāvahantārakau 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīvagopālakau

nānā-śāstra-vicāraṇaika-nipuṇau sad-dharma-saṁsthāpakau 
lokānāṁ hita-kāriṇau tri-bhuvane mānyau śaraṇyākarau 
rādhā-kṛṣṇa-padāravindabhajanā- nandena mattālikau 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau 

śrī-gaurāṅga-guṇānuvarṇana-vidhau śraddhā-samṛddhy-anvitau 
pāpottāpa-nikṛntanau tanubhṛtāṁ govinda-gānāmṛtaiḥ 
ānandāmbudhi-vardhanaika-nipuṇau kaivalya-nistārakau 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau 

tyaktvā tūrṇam aśeṣa-maṇḍala-pati- śreṇīṁ sadā tuccha-vat 
bhūtvā dīna-gaṇeśakau karuṇayā kaupīna-kanthāśritau 
gopī-bhāva-rasāmṛtābdhi-laharī- kallola-magnau muhur 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau 

kūjat-kokila-haṁsa-sārasa-gaṇā- kīrṇe mayūrākule 
nānā-ratna-nibaddha-mūla-viṭapa- śrī-yukta-vṛndāvane 
rādhā-kṛṣṇam ahar-niśaṁ prabhajatau jīvārthadau yau mudā 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau 

saṅkhyā-pūrvaka-nāma-gāna-natibhiḥ kālāvasānī-kṛtau 
nidrāhāra-vihārakādi-vijitau cātyanta-dīnau ca yau 
rādhā-kṛṣṇa-guṇa-smṛter madhurimā- nandena sammohitau 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau

kuṇḍa-taṭe kalinda-tanayā- tīre ca vaṁśīvaṭe 
premonmāda-vaśād aśeṣa-daśayā grastau pramattau sadā 
gāyantau ca kadā harer guṇa-varaṁ bhāvā vibhūtau mudā 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīvagopālakau

he rādhe vraja-devike ca lalite he nanda-sūno kutaḥ 
śrī-govardhana-kalpa-pādapa-tale kālindī-vane kutaḥ 
ghoṣantāv iti sarvato vraja-pure khedair mahā-vihvalau 
vande rūpa-sanātanau raghu-yugau śrī-jīva-gopālakau
Pracetas Prayers
namo viśuddha-sattvāya / haraye hari-medhase (4.30.24 -26)
vāsudevāya kṛṣṇāya /  prabhave sarva-sātvatām
namaḥ kamala-nābhāya /  namaḥ kamala-māline
namaḥ kamala-pādāya  / namas te kamalekṣaṇa

namaḥ kamala-kiñjalka- /  piśaṅgāmala-vāsase
sarva-bhūta-nivāsāya / namo ’yuṅkṣmahi sākṣiṇe

tulayāma lavenāpi / na svargaṁ nāpunar-bhavam (4.30.34)
bhagavat-saṅgi-saṅgasya /  martyānāṁ kim utāśiṣaḥ

kṣaṇārdhenāpi tulaye / na svargaṁ nāpunar-bhavam (4.24.57)
bhagavat-saṅgi-saṅgasya / martyānāṁ kim utāśiṣaḥ

yatra nārāyaṇaḥ sākṣād / bhagavān nyāsināṁ gatiḥ (4.30.36)
saṁstūyate sat-kathāsu / mukta-saṅgaiḥ punaḥ punaḥ
***
Ladies of Hastinapuram
sa vai kilāyaṁ puruṣaḥ purātano (SB 1.10.21)
 ya eka āsīd aviśeṣa ātmani
agre guṇebhyo jagad-ātmanīśvare / nimīlitātman niśi supta-śaktiṣu 
22) sa eva bhūyo nija-vīrya-coditāṁ /sva-jīva-māyāṁ prakṛtiṁ sisṛkṣatīm
anāma-rūpātmani rūpa-nāmanī /vidhitsamāno ’nusasāra śāstra-kṛt

sa vā ayaṁ yat padam atra sūrayo/jitendriyā nirjita-mātariśvanaḥ (23)
paśyanti bhakty-utkalitāmalātmanā/nanv eṣa sattvaṁ parimārṣṭum arhati
sa vā ayaṁ sakhy anugīta-sat-katho/vedeṣu guhyeṣu ca guhya-vādibhiḥ
ya eka īśo jagad-ātma-līlayā/sṛjaty avaty atti na tatra sajjate (24)

labdhvā su-durlabham idaṁ bahu-sambhavānte (11.9.29)
 mānuṣyam artha-dam anityam apīha dhīraḥ
tūrṇaṁ yateta na pated anu-mṛtyu yāvan
niḥśreyasāya viṣayaḥ khalu sarvataḥ syāt
***
 (Kurma Purana)
kalina dahyamananam /uddharaya tanu-bhritam
janma prathama-sandhyayam / bhavishyati dvi jalaye
(Garuda Purana)
aham purno bhavishyami, yuga-sandhau viseshatah;
mayapure navadvipe, bhavishyami saci-sutah.
(Padma Purana)
kaleh prathama-sandhyayam, gaurango 'ham mahi-tale;
bhagirathi-tate ramye, bhavishyami saci-sutah.
(Vamana Purana)
kali-ghora-tamas-channat, sarvan acara-varjitan;
saci-garbhe ca sambhuya, tarayishyami narada.
(Brahma-yamala)
kalau prathama-sandhyayam / hari-nama-pradayakah
bhavishyati navadvipe / shaci-garbhe janardanah
(Varaha Purana)
aham eva dvija-sreshtho, lila-pracurya-vigrahah;
bhagavad-bhakta-rupena, lokan rakshami sarvada.
(Adi and Narada Purana)
aham eva dvija-sreshtho, nityam pracchanna-vigrahah;
bhagavad-bhakta-rupena, lokam rakshami sarvada
Brihan-naradiya Purana
divija bhuvi jayadhvam / jayadhvam bhakta-rupinah
kalau sankirtanarambhe / bhavishyami shaci-sutah
(Garuda Purana)
kaleh prathama-sandhyayam, lakshmi-kanto bhavishyati;
daru-brahma-samipa-sthah, sannyasi gaura-vigrahah.
(Devi Purana)
nama-siddhanta-sampatti prakasana-parayanah;
kvacit shri-krishna-chaitanya nama loke bhavishyati.
Narada Pancaratra
krishna-prema prema-bhakta, hari-bhakti-pradayini;
chaitanya-rupa chaitanya-priya chaitanya-rupini
***
nārāyaṇa-parā vedā / devā nārāyaṇāṅgajāḥ (2.5.15)
nārāyaṇa-parā lokā / nārāyaṇa-parā makhāḥ
nārāyaṇa-paro yogo / nārāyaṇa-paraṁ tapaḥ
nārāyaṇa-paraṁ jñānaṁ / nārāyaṇa-parā gatiḥ

Brahma Prayers
nātaḥ paraṁ parama yad bhavataḥ svarūpam (3.9.3-5)
 ānanda-mātram avikalpam aviddha-varcaḥ
paśyāmi viśva-sṛjam ekam aviśvam ātman
 bhūtendriyātmaka-madas ta upāśrito ’smi

tad vā idaṁ bhuvana-maṅgala maṅgalāya
 dhyāne sma no darśitaṁ ta upāsakānām
tasmai namo bhagavate ’nuvidhema tubhyaṁ
 yo ’nādṛto naraka-bhāgbhir asat-prasaṅgaiḥ

ye tu tvadīya-caraṇāmbuja-kośa-gandhaṁ
 jighranti karṇa-vivaraiḥ śruti-vāta-nītam
bhaktyā gṛhīta-caraṇaḥ parayā ca teṣāṁ
 nāpaiṣi nātha hṛdayāmburuhāt sva-puṁsām

śaśvat svarūpa-mahasaiva nipīta-bheda- (3.9.14 -16)
 mohāya bodha-dhiṣaṇāya namaḥ parasmai
viśvodbhava-sthiti-layeṣu nimitta-līlā-
 rāsāya te nama idaṁ cakṛmeśvarāya

yasyāvatāra-guṇa-karma-viḍambanāni
 nāmāni ye ’su-vigame vivaśā gṛṇanti
te ’naika-janma-śamalaṁ sahasaiva hitvā
 saṁyānty apāvṛtāmṛtaṁ tam ajaṁ prapadye

yo vā ahaṁ ca giriśaś ca vibhuḥ svayaṁ ca
 sthity-udbhava-pralaya-hetava ātma-mūlam
bhittvā tri-pād vavṛdha eka uru-prarohas
 tasmai namo bhagavate bhuvana-drumāya

tiryaṅ-manuṣya-vibudhādiṣu jīva-yoniṣv (3.9.19)
 ātmecchayātma-kṛta-setu-parīpsayā yaḥ
reme nirasta-viṣayo ’py avaruddha-dehas
 tasmai namo bhagavate puruṣottamāya

so ’yaṁ samasta-jagatāṁ suhṛd eka ātmā (3.9.22-25)
 sattvena yan mṛḍayate bhagavān bhagena
tenaiva me dṛśam anuspṛśatād yathāhaṁ
 srakṣyāmi pūrvavad idaṁ praṇata-priyo ’sau

eṣa prapanna-varado ramayātma-śaktyā
 yad yat kariṣyati gṛhīta-guṇāvatāraḥ
tasmin sva-vikramam idaṁ sṛjato ’pi ceto
 yuñjīta karma-śamalaṁ ca yathā vijahyām

nābhi-hradād iha sato ’mbhasi yasya puṁso
 vijñāna-śaktir aham āsam ananta-śakteḥ
rūpaṁ vicitram idam asya vivṛṇvato me
 mā rīriṣīṣṭa nigamasya girāṁ visargaḥ

so ’sāv adabhra-karuṇo bhagavān vivṛddha-
 prema-smitena nayanāmburuhaṁ vijṛmbhan
utthāya viśva-vijayāya ca no viṣādaṁ
 mādhvyā girāpanayatāt puruṣaḥ purāṇaḥ

tad āhur akṣaraṁ brahma / sarva-kāraṇa-kāraṇam (3.11.42)
viṣṇor dhāma paraṁ sākṣāt / puruṣasya mahātmanaḥ

yeṣāṁ na tuṣṭo bhagavān /  yajña-liṅgo janārdanaḥ (3.13.13)
teṣāṁ śramo hy apārthāya / yad ātmā nādṛtaḥ svayam

namo namas te ’khila-mantra-devatā- (3.13.39)
 dravyāya sarva-kratave kriyātmane
vairāgya-bhaktyātmajayānubhāvita-
 jñānāya vidyā-gurave namo namaḥ

sa vai bata bhraṣṭa-matis tavaiṣate (3.13.45)
 yaḥ karmaṇāṁ pāram apāra-karmaṇaḥ
yad-yoga-māyā-guṇa-yoga-mohitaṁ
 viśvaṁ samastaṁ bhagavan vidhehi śam

tasmin prasanne sakalāśiṣāṁ prabhau (3.13.49)
 kiṁ durlabhaṁ tābhir alaṁ lavātmabhiḥ
ananya-dṛṣṭyā bhajatāṁ guhāśayaḥ
 svayaṁ vidhatte sva-gatiṁ paraḥ parām
Devahuti Prayers
tasya tvaṁ tamaso ’ndhasya / duṣpārasyādya pāragam (3.25.8- 9)
sac-cakṣur janmanām ante / labdhaṁ me tvad-anugrahāt
ya ādyo bhagavān puṁsām / īśvaro vai bhavān kila
lokasya tamasāndhasya /  cakṣuḥ sūrya ivoditaḥ

apīcya-darśanaṁ śaśvat / sarva-loka-namaskṛtam (3.28.17-18)
santaṁ vayasi kaiśore / bhṛtyānugraha-kātaram
kīrtanya-tīrtha-yaśasaṁ / puṇya-śloka-yaśaskaram
dhyāyed devaṁ samagrāṅgaṁ / yāvan na cyavate manaḥ

Demigods  prayers to Krsna in the womb
satya-vrataṁ satya-paraṁ tri-satyaṁ (10.2.26)
 satyasya yoniṁ nihitaṁ ca satye
satyasya satyam ṛta-satya-netraṁ

 satyātmakaṁ tvāṁ śaraṇaṁ prapannāḥ
ISO Upanisad 
oṁ pūrṇam adaḥ pūrṇam idaṁ /pūrṇāt pūrṇam udacyate
pūrṇasya pūrṇam ādāya / pūrṇam evāvaśiṣyate
īśāvāsyam idam sarvaṁ / yat kiñca jagatyāṁ jagat
tena tyaktena bhuñjīthā / mā gṛdhaḥ kasya svid dhanam

kurvann eveha karmāṇi/jijīviṣec chataṁ samāḥ
evaṁ tvayi nānyatheto 'sti / na karma lipyate nare
asuryā nāma te lokā / andhena tamasāvṛtāḥ
tāṁs te pretyābhigacchanti / ye ke cātma-hano janāḥ

anejad ekaṁ manaso javīyo/nainad devā āpnuvan pūrvam arṣat
tad dhāvato 'nyān atyeti tiṣṭhat/tasminn apo mātariśvā dadhāti
tad ejati tan naijati / tad dūre tad v antike
tad antar asya sarvasya / tad u sarvasyāsya bāhyataḥ

yas tu sarvāṇi bhūtāny / ātmany evānupaśyati
sarva-bhūteṣu cātmānaṁ / tato na vijugupsate
yasmin sarvāṇi bhūtāny / ātmaivābhūd vijānataḥ
tatra ko mohaḥ kaḥ śoka / ekatvam anupaśyataḥ

sa paryagāc chukram akāyam avraṇam
asnāviram śuddham apāpa-viddham
kavir manīṣī paribhūḥ svayambhūr
yāthātathyato 'rthān vyadadhāc chāśvatībhyaḥ samābhyaḥ

andhaṁ tamaḥ praviśanti / ye 'vidyām upāsate
tato bhūya iva te tamo / ya u vidyāyām ratāḥ
anyad evāhur vidyayā- /  nyad āhur avidyayā
iti śuśruma dhīrāṇāṁ  / ye nas tad vicacakṣire

vidyāṁ cāvidyāṁ ca yas / tad vedobhayaṁ saha
avidyayā mṛtyuṁ tīrtvā / vidyayāmṛtam aśnute
andhaṁ tamaḥ praviśanti /  ye 'sambhūtim upāsate
tato bhūya iva te tamo /  ya u sambhūtyām ratāḥ

anyad evāhuḥ sambhavād / anyad āhur asambhavāt
iti śuśruma dhīrāṇāṁ / ye nas tad vicacakṣire
sambhūtiṁ ca vināśaṁ ca / yas tad vedobhayaṁ saha
vināśena mṛtyuṁ tīrtvā / sambhūtyāmṛtam aśnute
hiraṇmayena pātreṇa / satyasyāpihitaṁ mukham
tat tvaṁ pūṣann apāvṛṇu / satya-dharmāya dṛṣṭaye

pūṣann ekarṣe yama sūrya prājāpatya
vyūha raśmīn samūha
tejo yat te rūpaṁ kalyāṇa-tamaṁ
tat te paśyāmi yo 'sāv asau puruṣaḥ so 'ham asmi

vāyur anilam amṛtam / athedaṁ bhasmāntaṁ śarīram
oṁ krato smara kṛtaṁ smara / krato smara kṛtaṁ smara
agne naya supathā rāye asmān/ viśvāni deva vayunāni vidvān
yuyodhy asmaj juhurāṇam eno / bhūyiṣṭhāṁ te nama-uktiṁ vidhema
Nectar of Instructions
vāco vegaṁ manasaḥ krodha-vegaṁ / jihvā-vegam udaropastha-vegam
etān vegān yo viṣaheta dhīraḥ / sarvām apīmāṁ pṛthivīṁ sa śiṣyāt
atyāhāraḥ prayāsaś ca / prajalpo niyamāgrahaḥ
jana-saṅgaś ca laulyaṁ ca /ṣaḍbhir bhaktir vinaśyati

utsāhān niścayād dhairyāt / tat-tat-karma-pravartanāt
saṅga-tyāgāt sato vṛtteḥ / ṣaḍbhir bhaktiḥ prasidhyati
dadāti pratigṛhṇāti /guhyam ākhyāti pṛcchati
bhuṅkte bhojayate caiva / ṣaḍ-vidhaṁ prīti-lakṣaṇam

kṛṣṇeti yasya giri taṁ manasādriyeta
dīkṣāsti cet praṇatibhiś ca bhajantam īśam
śuśrūṣayā bhajana-vijñam ananyam anya-
nindādi-śūnya-hṛdam īpsita-saṅga-labdhyā

dṛṣṭaiḥ svabhāva-janitair vapuṣaś ca doṣair
na prākṛtatvam iha bhakta-janasya paśyet
gaṅgāmbhasāṁ na khalu budbuda-phena-paṅkair
brahma-dravatvam apagacchati nīra-dharmaiḥ

syāt kṛṣṇa-nāma-caritādi-sitāpy avidyā-
pittopatapta-rasanasya na rocikā nu
kintv ādarād anudinaṁ khalu saiva juṣṭā
svādvī kramād bhavati tad-gada-mūla-hantrī

tan-nāma-rūpa-caritādi-sukīrtanānu-
smṛtyoḥ krameṇa rasanā-manasī niyojya
tiṣṭhan vraje tad-anurāgi-janānugāmī
kālaṁ nayed akhilam ity upadeśa-sāram

vaikuṇṭhāj janito varā madhu-purī tatrāpi rāsotsavād
vṛndāraṇyam udāra-pāṇi-ramaṇāt tatrāpi govardhanaḥ
rādhā-kuṇḍam ihāpi gokula-pateḥ premāmṛtāplāvanāt
kuryād asya virājato giri-taṭe sevāṁ vivekī na kaḥ

karmibhyaḥ parito hareḥ priyatayā vyaktiṁ yayur jñāninas
tebhyo jñāna-vimukta-bhakti-paramāḥ premaika-niṣṭhās tataḥ
tebhyas tāḥ paśu-pāla-paṅkaja-dṛśas tābhyo ’pi sā rādhikā
preṣṭhā tadvad iyaṁ tadīya-sarasī tāṁ nāśrayet kaḥ kṛtī

kṛṣṇasyoccaiḥ praṇaya-vasatiḥ preyasībhyo ’pi rādhā
kuṇḍaṁ cāsyā munibhir abhitas tādṛg eva vyadhāyi
yat preṣṭhair apy alam asulabhaṁ kiṁ punar bhakti-bhājāṁ
tat premedaṁ sakṛd api saraḥ snātur āviṣkaroti