Hare Krsna
The following prayers are explained in the following facebook URL:
https://youtu.be/tPnNPK5WHkg
namaste halagraha namaste musalāyudha
namaste revati-kānta namaste bhakta-vatsala
namaste balinam sresthā namaste dharani-dhara
pralambara namas te tu trāhi mām krsna-purvaja
Slokas Recitation link:
bhave bhave yathā bhaktiḥ / pādayos tava jāyate
tathā kuruṣva deveśa / nāthas tvaṁ no yataḥ prabho
eṣa vai bhagavān sākṣād / ādyo nārāyaṇaḥ pumān
mohayan māyayā lokaṁ / gūḍhaś carati vṛṣṇiṣu
Sankaracarya
bhaja govindaḿ bhaja govindaḿ bhaja govindaḿ mūḍha-mate
saḿprāpte sannihite kale nahi nahi rakśati dukrn-karane
nārī-stana-bhara-nābhī-deśaḿ / dṛṣṭvā mā gā mohā-veśam
etan māḿsa-vasādi vikāraḿ / manasi vicintaya vāraḿ vāram
Gita Mahatmyam
gītā-śāstram idaṁ puṇyaṁ/ yaḥ paṭhet prayataḥ pumān
vishnoh pādam avāpnoti / bhaya-śokādi-varjitaḥ
gītādhyāyana-śīlasya / prāṇāyāma-parasya ca
naiva santi hi pāpāni / pūrva-janma-kṛtāni ca
mala-nirmocanaṁ puṁsāṁ / jala-snānaṁ dine dine
sakṛd gītāmṛta-snānaṁ / saṁsāra-mala-nāśanam
gītā su-gītā kartavyā / kim anyaiḥ śāstra-vistaraiḥ
yā svayaṁ padmanābhasya / mukha-padmād viniḥsṛtā
bhāratāmṛta-sarvasvaṁ / viṣṇu-vaktrād viniḥsṛtam
gītā-gaṅgodakaṁ pītvā / punar janma na vidyate
sarvopaniṣado gāvo / dogdhā gopāla-nandanaḥ
pārtho vatsaḥ su-dhīr bhoktā / dugdhaṁ gītāmṛtaṁ mahat
ekaṁ śāstraṁ devakī-putra-gītam / eko devo devakī-putra eva
eko mantras tasya nāmāni yāni / karmāpy ekaṁ tasya devasya sevā
Bhagavad Gita
dharma-kṣetre kuru-kṣetre / samavetā yuyutsavaḥ
māmakāḥ pāṇḍavāś caiva / kim akurvata sañjaya
kārpaṇya-doṣopahata-svabhāvaḥ / pṛcchāmi tvāṁ dharma-sammūḍha-cetāḥ
yac chreyaḥ syān niścitaṁ brūhi tan me / śiṣyas te ’haṁ śādhi māṁ tvāṁ prapannam (2.7)
dehino ’smin yathā dehe / kaumāraṁ yauvanaṁ jarā (2.13)
tathā dehāntara-prāptir / dhīras tatra na muhyati
mātrā-sparśās tu kaunteya / śītoṣṇa-sukha-duḥkha-dāḥ (2.14)
āgamāpāyino ’nityās / tāṁs titikṣasva bhārata
na jāyate mriyate vā kadācin / nāyaṁ bhūtvā bhavitā vā na bhūyaḥ
ajo nityaḥ śāśvato ’yaṁ purāṇo / na hanyate hanyamāne śarīre (2.20)
nehābhikrama-nāśo ’sti / pratyavāyo na vidyate (2.40)
sv-alpam apy asya dharmasya / trāyate mahato bhayāt
upadraṣṭānumantā ca / bhartā bhoktā maheśvaraḥ (13.23)
paramātmeti cāpy ukto / dehe ’smin puruṣaḥ paraḥ
adhiṣṭhānaṁ tathā kartā / karaṇaṁ ca pṛthag-vidham (18.14)
vividhāś ca pṛthak ceṣṭā / daivaṁ caivātra pañcamam
viṣayā vinivartante / nirāhārasya dehinaḥ (2.59)
rasa-varjaṁ raso ’py asya / paraṁ dṛṣṭvā nivartate
vyavasāyātmikā buddhir / ekeha kuru-nandana
bahu-śākhā hy anantāś ca / buddhayo ’vyavasāyinām (2.41)
trai-guṇya-viṣayā vedā / nistrai-guṇyo bhavārjuna
nirdvandvo nitya-sattva-stho / niryoga-kṣema ātmavān (2.45)
yoga-sthaḥ kuru karmāṇi / saṅgaṁ tyaktvā dhanañ-jaya (2.48)
siddhy-asiddhyoḥ samo bhūtvā / samatvaṁ yoga ucyate
buddhi-yukto jahātīha / ubhe sukṛta-duṣkṛte (2.50)
tasmād yogāya yujyasva / yogaḥ karmasu kauśalam
duḥkheṣv anudvigna-manāḥ / sukheṣu vigata-spṛhaḥ
vīta-rāga-bhaya-krodhaḥ / sthita-dhīr munir ucyate (2.56)
dhyāyato viṣayān puṁsaḥ / saṅgas teṣūpajāyate
saṅgāt sañjāyate kāmaḥ / kāmāt krodho ’bhijāyate (2.62)
krodhād bhavati sammohaḥ / sammohāt smṛti-vibhramaḥ (2.63)
smṛti-bhraṁśād buddhi-nāśo / buddhi-nāśāt praṇaśyati
rāga-dveṣa-vimuktais tu / viṣayān indriyaiś caran
ātma-vaśyair vidheyātmā / prasādam adhigacchati (2.64)
eṣā brāhmī sthitiḥ pārtha / naināṁ prāpya vimuhyati
sthitvāsyām anta-kāle ’pi / brahma-nirvāṇam ṛcchati (2.72)
yajñārthāt karmaṇo ’nyatra / loko ’yaṁ karma-bandhanaḥ
tad-arthaṁ karma kaunteya / mukta-saṅgaḥ samācara (3.9)
yajña-śiṣṭāśinaḥ santo / mucyante sarva-kilbiṣaiḥ (3.13)
bhuñjate te tv aghaṁ pāpā / ye pacanty ātma-kāraṇāt
prakṛteḥ kriyamāṇāni / guṇaiḥ karmāṇi sarvaśaḥ (3.27)
ahaṅkāra-vimūḍhātmā / kartāham iti manyate
evaṁ buddheḥ paraṁ buddhvā / saṁstabhyātmānam ātmanā (3.43)
jahi śatruṁ mahā-bāho / kāma-rūpaṁ durāsadam
evaṁ paramparā-prāptam / imaṁ rājarṣayo viduḥ (4.2)
sa kāleneha mahatā / yogo naṣṭaḥ paran-tapa
ajo ’pi sann avyayātmā / bhūtānām īśvaro ’pi san (4.6)
prakṛtiṁ svām adhiṣṭhāya / sambhavāmy ātma-māyayā
janma karma ca me divyam / evaṁ yo vetti tattvataḥ (4.9)
tyaktvā dehaṁ punar janma / naiti mām eti so ’rjuna
tad viddhi praṇipātena / paripraśnena sevayā (4.34)
upadekṣyanti te jñānaṁ / jñāninas tattva-darśinaḥ
yaj jñātvā na punar moham / evaṁ yāsyasi pāṇḍava (4.35)
yena bhūtāny aśeṣāṇi / drakṣyasy ātmany atho mayi
api ced asi pāpebhyaḥ / sarvebhyaḥ pāpa-kṛt-tamaḥ (4.36)
sarvaṁ jñāna-plavenaiva / vṛjinaṁ santariṣyasi
śreyān sva-dharmo viguṇaḥ para-dharmāt sv-anuṣṭhitāt (3.35)
sva-dharme nidhanaṁ śreyaḥ para-dharmo bhayāvahaḥ
śreyān sva-dharmo viguṇaḥ para-dharmāt sv-anuṣṭhitāt (18.47)
svabhāva-niyataṁ karma kurvan nāpnoti kilbiṣam
yadi hy ahaṁ na varteyaṁ / jātu karmaṇy atandritaḥ (3.23)
mama vartmānuvartante / manuṣyāḥ pārtha sarvaśaḥ
ye yathā māṁ prapadyante / tāṁs tathaiva bhajāmy aham (4.11)
mama vartmānuvartante / manuṣyāḥ pārtha sarvaśaḥ
bandhur ātmātmanas tasya / yenātmaivātmanā jitaḥ
anātmanas tu śatrutve / vartetātmaiva śatru-vat (6.6)
yato yato niścalati / manaś cañcalam asthiram
tatas tato niyamyaitad / ātmany eva vaśaṁ nayet (6.26)
bhoktāraṁ yajña-tapasāṁ / sarva-loka-maheśvaram (5.29)
suhṛdaṁ sarva-bhūtānāṁ / jñātvā māṁ śāntim ṛcchati
yoginām api sarveṣāṁ / mad-gatenāntar-ātmanā (6.47)
śraddhāvān bhajate yo māṁ / sa me yukta-tamo mataḥ
manuṣyāṇāṁ sahasreṣu / kaścid yatati siddhaye (7.3)
yatatām api siddhānāṁ / kaścin māṁ vetti tattvataḥ
daivī hy eṣā guṇa-mayī / mama māyā duratyayā (7.14)
mām eva ye prapadyante / māyām etāṁ taranti te
mayādhyakṣeṇa prakṛtiḥ / sūyate sa-carācaram (9.10)
hetunānena kaunteya / jagad viparivartate
rāja-vidyā rāja-guhyaṁ / pavitram idam uttamam
pratyakṣāvagamaṁ dharmyaṁ / su-sukhaṁ kartum avyayam (9.2)
satataṁ kīrtayanto māṁ / yatantaś ca dṛḍha-vratāḥ (9.14)
namasyantaś ca māṁ bhaktyā / nitya-yuktā upāsate
gatir bhartā prabhuḥ sākṣī / nivāsaḥ śaraṇaṁ suhṛt (9.18)
prabhavaḥ pralayaḥ sthānaṁ / nidhānaṁ bījam avyayam
patraṁ puṣpaṁ phalaṁ toyaṁ / yo me bhaktyā prayacchati (9.26)
tad ahaṁ bhakty-upahṛtam / aśnāmi prayatātmanaḥ
yat karoṣi yad aśnāsi / yaj juhoṣi dadāsi yat (9.27)
yat tapasyasi kaunteya / tat kuruṣva mad-arpaṇam
ananyāś cintayanto māṁ / ye janāḥ paryupāsate (9.22)
teṣāṁ nityābhiyuktānāṁ / yoga-kṣemaṁ vahāmy aham
api cet su-durācāro / bhajate mām ananya-bhāk (9.30)
sādhur eva sa mantavyaḥ / samyag vyavasito hi saḥ
kṣipraṁ bhavati dharmātmā / śaśvac-chāntiṁ nigacchati (9.31)
kaunteya pratijānīhi / na me bhaktaḥ praṇaśyati
māṁ hi pārtha vyapāśritya / ye ’pi syuḥ pāpa-yonayaḥ (9.32)
striyo vaiśyās tathā śūdrās / te ’pi yānti parāṁ gatim
ahaṁ sarvasya prabhavo / mattaḥ sarvaṁ pravartate (10.8)
iti matvā bhajante māṁ / budhā bhāva-samanvitāḥ
mac-cittā mad-gata-prāṇā / bodhayantaḥ parasparam (10.9)
kathayantaś ca māṁ nityaṁ / tuṣyanti ca ramanti ca
teṣāṁ satata-yuktānāṁ / bhajatāṁ prīti-pūrvakam (10.10)
dadāmi buddhi-yogaṁ taṁ / yena mām upayānti te
teṣām evānukampārtham / aham ajñāna-jaṁ tamaḥ (10.11)
nāśayāmy ātma-bhāva-stho / jñāna-dīpena bhāsvatā
yad yad vibhūtimat sattvaṁ / śrīmad ūrjitam eva vā (10.41)
tat tad evāvagaccha tvaṁ / mama tejo-’ṁśa-sambhavam
yad yad ācarati śreṣṭhas / tat tad evetaro janaḥ (3.21)
sa yat pramāṇaṁ kurute / lokas tad anuvartate
jarā-maraṇa-mokṣāya / mām āśritya yatanti ye (7.29)
te brahma tad viduḥ kṛtsnam / adhyātmaṁ karma cākhilam
arjuna uvāca (10.12-13)
paraṁ brahma paraṁ dhāma / pavitraṁ paramaṁ bhavān
puruṣaṁ śāśvataṁ divyam / ādi-devam ajaṁ vibhum
āhus tvām ṛṣayaḥ sarve / devarṣir nāradas tathā
asito devalo vyāsaḥ / svayaṁ caiva bravīṣi me
sarvam etad ṛtaṁ manye / yan māṁ vadasi keśava (10.14)
na hi te bhagavan vyaktiṁ / vidur devā na dānavāḥ
atha vā bahunaitena / kiṁ jñātena tavārjuna
viṣṭabhyāham idaṁ kṛtsnam / ekāṁśena sthito jagat (10.42)
tvam ādi-devaḥ puruṣaḥ purāṇas / tvam asya viśvasya paraṁ nidhānam
vettāsi vedyaṁ ca paraṁ ca dhāma / tvayā tataṁ viśvam ananta-rūpa (11.38)
yeṣāṁ tv anta-gataṁ pāpaṁ / janānāṁ puṇya-karmaṇām
te dvandva-moha-nirmuktā / bhajante māṁ dṛḍha-vratāḥ (7.28)
puruṣaḥ prakṛti-stho hi / bhuṅkte prakṛti-jān guṇān (13.22)
kāraṇaṁ guṇa-saṅgo ’sya / sad-asad-yoni-janmasu
sarva-yoniṣu kaunteya / mūrtayaḥ sambhavanti yāḥ (14.4)
tāsāṁ brahma mahad yonir / ahaṁ bīja-pradaḥ pitā
māṁ ca yo ’vyabhicāreṇa / bhakti-yogena sevate (14.26)
sa guṇān samatītyaitān / brahma-bhūyāya kalpate
śrī-bhagavān uvāca (15.1)
ūrdhva-mūlam adhaḥ-śākham / aśvatthaṁ prāhur avyayam
chandāṁsi yasya parṇāni / yas taṁ veda sa veda-vit
sarvasya cāhaṁ hṛdi sanniviṣṭo / mattaḥ smṛtir jñānam apohanaṁ ca (15.15)
vedaiś ca sarvair aham eva vedyo / vedānta-kṛd veda-vid eva cāham
tri-vidhaṁ narakasyedaṁ / dvāraṁ nāśanam ātmanaḥ (16.21)
kāmaḥ krodhas tathā lobhas / tasmād etat trayaṁ tyajet
yaḥ śāstra-vidhim utsṛjya / vartate kāma-kārataḥ (16.23)
na sa siddhim avāpnoti / na sukhaṁ na parāṁ gatim
brahma-bhūtaḥ prasannātmā / na śocati na kāṅkṣati (18.54)
samaḥ sarveṣu bhūteṣu / mad-bhaktiṁ labhate parām
bhaktyā mām abhijānāti / yāvān yaś cāsmi tattvataḥ (18.55)
tato māṁ tattvato jñātvā / viśate tad-anantaram
cetasā sarva-karmāṇi / mayi sannyasya mat-paraḥ (18.57)
buddhi-yogam upāśritya / mac-cittaḥ satataṁ bhava
īśvaraḥ sarva-bhūtānāṁ / hṛd-deśe ’rjuna tiṣṭhati (18.61)
bhrāmayan sarva-bhūtāni / yantrārūḍhāni māyayā
man-manā bhava mad-bhakto mad-yājī māṁ namaskuru (9.34)
mām evaiṣyasi yuktvaivam ātmānaṁ mat-parāyaṇaḥ
man-manā bhava mad-bhakto / mad-yājī māṁ namaskuru (18.65)
mām evaiṣyasi satyaṁ te / pratijāne priyo ’si me
ya idaṁ paramaṁ guhyaṁ / mad-bhakteṣv abhidhāsyati (18.68)
bhaktiṁ mayi parāṁ kṛtvā / mām evaiṣyaty asaṁśayaḥ
mattaḥ parataraṁ nānyat / kiñcid asti dhanañ-jaya
mayi sarvam idaṁ protaṁ / sūtre maṇi-gaṇā iva (7.7)
mamaivāṁśo jīva-loke / jīva-bhūtaḥ sanātanaḥ
manaḥ-ṣaṣṭhānīndriyāṇi / prakṛti-sthāni karṣati (15.7)
vedāhaṁ samatītāni / vartamānāni cārjuna (7.26)
bhaviṣyāṇi ca bhūtāni / māṁ tu veda na kaścana
ā-brahma-bhuvanāl lokāḥ / punar āvartino ’rjuna (8.16)
mām upetya tu kaunteya / punar janma na vidyate
mayy āveśya mano ye māṁ / nitya-yuktā upāsate (12.2)
śraddhayā parayopetās / te me yukta-tamā matāḥ
vedeṣu yajñeṣu tapaḥsu caiva / dāneṣu yat puṇya-phalaṁ pradiṣṭam (8.28)
atyeti tat sarvam idaṁ viditvā / yogī paraṁ sthānam upaiti cādyam
bahūnāṁ janmanām ante / jñānavān māṁ prapadyate
vāsudevaḥ sarvam iti / sa mahātmā su-durlabhaḥ (7.19)
bhaktyā tv ananyayā śakya / aham evaṁ-vidho ’rjuna
jñātuṁ draṣṭuṁ ca tattvena / praveṣṭuṁ ca paran-tapa (11.54)
avajānanti māṁ mūḍhā / mānuṣīṁ tanum āśritam
paraṁ bhāvam ajānanto / mama bhūta-maheśvaram (9.11)
mahātmānas tu māṁ pārtha / daivīṁ prakṛtim āśritāḥ
bhajanty ananya-manaso / jñātvā bhūtādim avyayam (9.13)
mat-karma-kṛn mat-paramo / mad-bhaktaḥ saṅga-varjitaḥ
nirvairaḥ sarva-bhūteṣu / yaḥ sa mām eti pāṇḍava (11.55)
mayy eva mana ādhatsva / mayi buddhiṁ niveśaya
nivasiṣyasi mayy eva / ata ūrdhvaṁ na saṁśayaḥ (12.8)
sa evāyaṁ mayā te ’dya / yogaḥ proktaḥ purātanaḥ
bhakto ’si me sakhā ceti / rahasyaṁ hy etad uttamam (4.3)
karma-jaṁ buddhi-yuktā hi / phalaṁ tyaktvā manīṣiṇaḥ (2.51)
janma-bandha-vinirmuktāḥ / padaṁ gacchanty anāmayam
sarva-dharmān parityajya / mām ekaṁ śaraṇaṁ vraja (18.66)
ahaṁ tvāṁ sarva-pāpebhyo / mokṣayiṣyāmi mā śucaḥ
yatra yogeśvaraḥ kṛṣṇo / yatra pārtho dhanur-dharaḥ
tatra śrīr vijayo bhūtir / dhruvā nītir matir mama (18.78)
NOD
anyābhilāṣitā-śūnyaṁ / jñāna-karmādy-anāvṛtam
ānukūlyena kṛṣṇānu / śīlanaṁ bhaktir uttamā
sruti-smrti-puränandi – Pancaratra-vidhim vinä
Aikäntiki harer bhaktir / Utpätäyaiva kalpate
iha yasya harer däsye / karmanä manasä girä
nikhiläsv apy avasthäsu / jivan-muktah sa ucyate
anāsaktasya viṣayān yathārham upayuñjataḥ
nirbandhaḥ kṛṣṇa-sambandhe yuktaṁ vairāgyam ucyate
prāpañcikatayā buddhyā hari-sambandhi-vastunaḥ
mumukṣubhiḥ parityāgo vairāgyaṁ phalgu kathyate
ataḥ śrī-kṛṣṇa-nāmādi na bhaved grāhyam indriyaiḥ
sevonmukhe hi jihvādau svayam eva sphuraty adaḥ
sarvopādhi-vinirmuktaṁ / tat-paratvena nirmalam
hṛṣīkeṇa hṛṣīkeśa- / sevanaṁ bhaktir ucyate
Padma Purana
ārādhanām sarvesām visnor ārādhanam param
tasmāt parataram devi tadiyānām samarcanam
nāham tisthāmi vaikunthe yoginām hrdayesu vā
tatra tisthāmi naradā yatra gāyanti mad-bhaktāh
nāmāparādha-yuktānāṁ / nāmāny eva haranty agham
aviśrānti-prayuktāni / tāny evārtha-karāṇi ca
The following prayers are explained in the following facebook URL:
https://youtu.be/tPnNPK5WHkg
namaste halagraha namaste musalāyudha
namaste revati-kānta namaste bhakta-vatsala
namaste balinam sresthā namaste dharani-dhara
pralambara namas te tu trāhi mām krsna-purvaja
Slokas Recitation link:
bhave bhave yathā bhaktiḥ / pādayos tava jāyate
tathā kuruṣva deveśa / nāthas tvaṁ no yataḥ prabho
eṣa vai bhagavān sākṣād / ādyo nārāyaṇaḥ pumān
mohayan māyayā lokaṁ / gūḍhaś carati vṛṣṇiṣu
Sankaracarya
bhaja govindaḿ bhaja govindaḿ bhaja govindaḿ mūḍha-mate
saḿprāpte sannihite kale nahi nahi rakśati dukrn-karane
nārī-stana-bhara-nābhī-deśaḿ / dṛṣṭvā mā gā mohā-veśam
etan māḿsa-vasādi vikāraḿ / manasi vicintaya vāraḿ vāram
Gita Mahatmyam
gītā-śāstram idaṁ puṇyaṁ/ yaḥ paṭhet prayataḥ pumān
vishnoh pādam avāpnoti / bhaya-śokādi-varjitaḥ
gītādhyāyana-śīlasya / prāṇāyāma-parasya ca
naiva santi hi pāpāni / pūrva-janma-kṛtāni ca
mala-nirmocanaṁ puṁsāṁ / jala-snānaṁ dine dine
sakṛd gītāmṛta-snānaṁ / saṁsāra-mala-nāśanam
gītā su-gītā kartavyā / kim anyaiḥ śāstra-vistaraiḥ
yā svayaṁ padmanābhasya / mukha-padmād viniḥsṛtā
bhāratāmṛta-sarvasvaṁ / viṣṇu-vaktrād viniḥsṛtam
gītā-gaṅgodakaṁ pītvā / punar janma na vidyate
sarvopaniṣado gāvo / dogdhā gopāla-nandanaḥ
pārtho vatsaḥ su-dhīr bhoktā / dugdhaṁ gītāmṛtaṁ mahat
ekaṁ śāstraṁ devakī-putra-gītam / eko devo devakī-putra eva
eko mantras tasya nāmāni yāni / karmāpy ekaṁ tasya devasya sevā
Bhagavad Gita
dharma-kṣetre kuru-kṣetre / samavetā yuyutsavaḥ
māmakāḥ pāṇḍavāś caiva / kim akurvata sañjaya
kārpaṇya-doṣopahata-svabhāvaḥ / pṛcchāmi tvāṁ dharma-sammūḍha-cetāḥ
yac chreyaḥ syān niścitaṁ brūhi tan me / śiṣyas te ’haṁ śādhi māṁ tvāṁ prapannam (2.7)
dehino ’smin yathā dehe / kaumāraṁ yauvanaṁ jarā (2.13)
tathā dehāntara-prāptir / dhīras tatra na muhyati
mātrā-sparśās tu kaunteya / śītoṣṇa-sukha-duḥkha-dāḥ (2.14)
āgamāpāyino ’nityās / tāṁs titikṣasva bhārata
na jāyate mriyate vā kadācin / nāyaṁ bhūtvā bhavitā vā na bhūyaḥ
ajo nityaḥ śāśvato ’yaṁ purāṇo / na hanyate hanyamāne śarīre (2.20)
nehābhikrama-nāśo ’sti / pratyavāyo na vidyate (2.40)
sv-alpam apy asya dharmasya / trāyate mahato bhayāt
upadraṣṭānumantā ca / bhartā bhoktā maheśvaraḥ (13.23)
paramātmeti cāpy ukto / dehe ’smin puruṣaḥ paraḥ
adhiṣṭhānaṁ tathā kartā / karaṇaṁ ca pṛthag-vidham (18.14)
vividhāś ca pṛthak ceṣṭā / daivaṁ caivātra pañcamam
viṣayā vinivartante / nirāhārasya dehinaḥ (2.59)
rasa-varjaṁ raso ’py asya / paraṁ dṛṣṭvā nivartate
vyavasāyātmikā buddhir / ekeha kuru-nandana
bahu-śākhā hy anantāś ca / buddhayo ’vyavasāyinām (2.41)
trai-guṇya-viṣayā vedā / nistrai-guṇyo bhavārjuna
nirdvandvo nitya-sattva-stho / niryoga-kṣema ātmavān (2.45)
yoga-sthaḥ kuru karmāṇi / saṅgaṁ tyaktvā dhanañ-jaya (2.48)
siddhy-asiddhyoḥ samo bhūtvā / samatvaṁ yoga ucyate
buddhi-yukto jahātīha / ubhe sukṛta-duṣkṛte (2.50)
tasmād yogāya yujyasva / yogaḥ karmasu kauśalam
duḥkheṣv anudvigna-manāḥ / sukheṣu vigata-spṛhaḥ
vīta-rāga-bhaya-krodhaḥ / sthita-dhīr munir ucyate (2.56)
dhyāyato viṣayān puṁsaḥ / saṅgas teṣūpajāyate
saṅgāt sañjāyate kāmaḥ / kāmāt krodho ’bhijāyate (2.62)
krodhād bhavati sammohaḥ / sammohāt smṛti-vibhramaḥ (2.63)
smṛti-bhraṁśād buddhi-nāśo / buddhi-nāśāt praṇaśyati
rāga-dveṣa-vimuktais tu / viṣayān indriyaiś caran
ātma-vaśyair vidheyātmā / prasādam adhigacchati (2.64)
eṣā brāhmī sthitiḥ pārtha / naināṁ prāpya vimuhyati
sthitvāsyām anta-kāle ’pi / brahma-nirvāṇam ṛcchati (2.72)
yajñārthāt karmaṇo ’nyatra / loko ’yaṁ karma-bandhanaḥ
tad-arthaṁ karma kaunteya / mukta-saṅgaḥ samācara (3.9)
yajña-śiṣṭāśinaḥ santo / mucyante sarva-kilbiṣaiḥ (3.13)
bhuñjate te tv aghaṁ pāpā / ye pacanty ātma-kāraṇāt
prakṛteḥ kriyamāṇāni / guṇaiḥ karmāṇi sarvaśaḥ (3.27)
ahaṅkāra-vimūḍhātmā / kartāham iti manyate
evaṁ buddheḥ paraṁ buddhvā / saṁstabhyātmānam ātmanā (3.43)
jahi śatruṁ mahā-bāho / kāma-rūpaṁ durāsadam
evaṁ paramparā-prāptam / imaṁ rājarṣayo viduḥ (4.2)
sa kāleneha mahatā / yogo naṣṭaḥ paran-tapa
ajo ’pi sann avyayātmā / bhūtānām īśvaro ’pi san (4.6)
prakṛtiṁ svām adhiṣṭhāya / sambhavāmy ātma-māyayā
janma karma ca me divyam / evaṁ yo vetti tattvataḥ (4.9)
tyaktvā dehaṁ punar janma / naiti mām eti so ’rjuna
tad viddhi praṇipātena / paripraśnena sevayā (4.34)
upadekṣyanti te jñānaṁ / jñāninas tattva-darśinaḥ
yaj jñātvā na punar moham / evaṁ yāsyasi pāṇḍava (4.35)
yena bhūtāny aśeṣāṇi / drakṣyasy ātmany atho mayi
api ced asi pāpebhyaḥ / sarvebhyaḥ pāpa-kṛt-tamaḥ (4.36)
sarvaṁ jñāna-plavenaiva / vṛjinaṁ santariṣyasi
śreyān sva-dharmo viguṇaḥ para-dharmāt sv-anuṣṭhitāt (3.35)
sva-dharme nidhanaṁ śreyaḥ para-dharmo bhayāvahaḥ
śreyān sva-dharmo viguṇaḥ para-dharmāt sv-anuṣṭhitāt (18.47)
svabhāva-niyataṁ karma kurvan nāpnoti kilbiṣam
yadi hy ahaṁ na varteyaṁ / jātu karmaṇy atandritaḥ (3.23)
mama vartmānuvartante / manuṣyāḥ pārtha sarvaśaḥ
ye yathā māṁ prapadyante / tāṁs tathaiva bhajāmy aham (4.11)
mama vartmānuvartante / manuṣyāḥ pārtha sarvaśaḥ
bandhur ātmātmanas tasya / yenātmaivātmanā jitaḥ
anātmanas tu śatrutve / vartetātmaiva śatru-vat (6.6)
yato yato niścalati / manaś cañcalam asthiram
tatas tato niyamyaitad / ātmany eva vaśaṁ nayet (6.26)
bhoktāraṁ yajña-tapasāṁ / sarva-loka-maheśvaram (5.29)
suhṛdaṁ sarva-bhūtānāṁ / jñātvā māṁ śāntim ṛcchati
yoginām api sarveṣāṁ / mad-gatenāntar-ātmanā (6.47)
śraddhāvān bhajate yo māṁ / sa me yukta-tamo mataḥ
manuṣyāṇāṁ sahasreṣu / kaścid yatati siddhaye (7.3)
yatatām api siddhānāṁ / kaścin māṁ vetti tattvataḥ
daivī hy eṣā guṇa-mayī / mama māyā duratyayā (7.14)
mām eva ye prapadyante / māyām etāṁ taranti te
mayādhyakṣeṇa prakṛtiḥ / sūyate sa-carācaram (9.10)
hetunānena kaunteya / jagad viparivartate
rāja-vidyā rāja-guhyaṁ / pavitram idam uttamam
pratyakṣāvagamaṁ dharmyaṁ / su-sukhaṁ kartum avyayam (9.2)
satataṁ kīrtayanto māṁ / yatantaś ca dṛḍha-vratāḥ (9.14)
namasyantaś ca māṁ bhaktyā / nitya-yuktā upāsate
gatir bhartā prabhuḥ sākṣī / nivāsaḥ śaraṇaṁ suhṛt (9.18)
prabhavaḥ pralayaḥ sthānaṁ / nidhānaṁ bījam avyayam
patraṁ puṣpaṁ phalaṁ toyaṁ / yo me bhaktyā prayacchati (9.26)
tad ahaṁ bhakty-upahṛtam / aśnāmi prayatātmanaḥ
yat karoṣi yad aśnāsi / yaj juhoṣi dadāsi yat (9.27)
yat tapasyasi kaunteya / tat kuruṣva mad-arpaṇam
ananyāś cintayanto māṁ / ye janāḥ paryupāsate (9.22)
teṣāṁ nityābhiyuktānāṁ / yoga-kṣemaṁ vahāmy aham
api cet su-durācāro / bhajate mām ananya-bhāk (9.30)
sādhur eva sa mantavyaḥ / samyag vyavasito hi saḥ
kṣipraṁ bhavati dharmātmā / śaśvac-chāntiṁ nigacchati (9.31)
kaunteya pratijānīhi / na me bhaktaḥ praṇaśyati
māṁ hi pārtha vyapāśritya / ye ’pi syuḥ pāpa-yonayaḥ (9.32)
striyo vaiśyās tathā śūdrās / te ’pi yānti parāṁ gatim
ahaṁ sarvasya prabhavo / mattaḥ sarvaṁ pravartate (10.8)
iti matvā bhajante māṁ / budhā bhāva-samanvitāḥ
mac-cittā mad-gata-prāṇā / bodhayantaḥ parasparam (10.9)
kathayantaś ca māṁ nityaṁ / tuṣyanti ca ramanti ca
teṣāṁ satata-yuktānāṁ / bhajatāṁ prīti-pūrvakam (10.10)
dadāmi buddhi-yogaṁ taṁ / yena mām upayānti te
teṣām evānukampārtham / aham ajñāna-jaṁ tamaḥ (10.11)
nāśayāmy ātma-bhāva-stho / jñāna-dīpena bhāsvatā
yad yad vibhūtimat sattvaṁ / śrīmad ūrjitam eva vā (10.41)
tat tad evāvagaccha tvaṁ / mama tejo-’ṁśa-sambhavam
yad yad ācarati śreṣṭhas / tat tad evetaro janaḥ (3.21)
sa yat pramāṇaṁ kurute / lokas tad anuvartate
jarā-maraṇa-mokṣāya / mām āśritya yatanti ye (7.29)
te brahma tad viduḥ kṛtsnam / adhyātmaṁ karma cākhilam
arjuna uvāca (10.12-13)
paraṁ brahma paraṁ dhāma / pavitraṁ paramaṁ bhavān
puruṣaṁ śāśvataṁ divyam / ādi-devam ajaṁ vibhum
āhus tvām ṛṣayaḥ sarve / devarṣir nāradas tathā
asito devalo vyāsaḥ / svayaṁ caiva bravīṣi me
sarvam etad ṛtaṁ manye / yan māṁ vadasi keśava (10.14)
na hi te bhagavan vyaktiṁ / vidur devā na dānavāḥ
atha vā bahunaitena / kiṁ jñātena tavārjuna
viṣṭabhyāham idaṁ kṛtsnam / ekāṁśena sthito jagat (10.42)
tvam ādi-devaḥ puruṣaḥ purāṇas / tvam asya viśvasya paraṁ nidhānam
vettāsi vedyaṁ ca paraṁ ca dhāma / tvayā tataṁ viśvam ananta-rūpa (11.38)
yeṣāṁ tv anta-gataṁ pāpaṁ / janānāṁ puṇya-karmaṇām
te dvandva-moha-nirmuktā / bhajante māṁ dṛḍha-vratāḥ (7.28)
puruṣaḥ prakṛti-stho hi / bhuṅkte prakṛti-jān guṇān (13.22)
kāraṇaṁ guṇa-saṅgo ’sya / sad-asad-yoni-janmasu
sarva-yoniṣu kaunteya / mūrtayaḥ sambhavanti yāḥ (14.4)
tāsāṁ brahma mahad yonir / ahaṁ bīja-pradaḥ pitā
māṁ ca yo ’vyabhicāreṇa / bhakti-yogena sevate (14.26)
sa guṇān samatītyaitān / brahma-bhūyāya kalpate
śrī-bhagavān uvāca (15.1)
ūrdhva-mūlam adhaḥ-śākham / aśvatthaṁ prāhur avyayam
chandāṁsi yasya parṇāni / yas taṁ veda sa veda-vit
sarvasya cāhaṁ hṛdi sanniviṣṭo / mattaḥ smṛtir jñānam apohanaṁ ca (15.15)
vedaiś ca sarvair aham eva vedyo / vedānta-kṛd veda-vid eva cāham
tri-vidhaṁ narakasyedaṁ / dvāraṁ nāśanam ātmanaḥ (16.21)
kāmaḥ krodhas tathā lobhas / tasmād etat trayaṁ tyajet
yaḥ śāstra-vidhim utsṛjya / vartate kāma-kārataḥ (16.23)
na sa siddhim avāpnoti / na sukhaṁ na parāṁ gatim
brahma-bhūtaḥ prasannātmā / na śocati na kāṅkṣati (18.54)
samaḥ sarveṣu bhūteṣu / mad-bhaktiṁ labhate parām
bhaktyā mām abhijānāti / yāvān yaś cāsmi tattvataḥ (18.55)
tato māṁ tattvato jñātvā / viśate tad-anantaram
cetasā sarva-karmāṇi / mayi sannyasya mat-paraḥ (18.57)
buddhi-yogam upāśritya / mac-cittaḥ satataṁ bhava
īśvaraḥ sarva-bhūtānāṁ / hṛd-deśe ’rjuna tiṣṭhati (18.61)
bhrāmayan sarva-bhūtāni / yantrārūḍhāni māyayā
man-manā bhava mad-bhakto mad-yājī māṁ namaskuru (9.34)
mām evaiṣyasi yuktvaivam ātmānaṁ mat-parāyaṇaḥ
man-manā bhava mad-bhakto / mad-yājī māṁ namaskuru (18.65)
mām evaiṣyasi satyaṁ te / pratijāne priyo ’si me
ya idaṁ paramaṁ guhyaṁ / mad-bhakteṣv abhidhāsyati (18.68)
bhaktiṁ mayi parāṁ kṛtvā / mām evaiṣyaty asaṁśayaḥ
mattaḥ parataraṁ nānyat / kiñcid asti dhanañ-jaya
mayi sarvam idaṁ protaṁ / sūtre maṇi-gaṇā iva (7.7)
mamaivāṁśo jīva-loke / jīva-bhūtaḥ sanātanaḥ
manaḥ-ṣaṣṭhānīndriyāṇi / prakṛti-sthāni karṣati (15.7)
vedāhaṁ samatītāni / vartamānāni cārjuna (7.26)
bhaviṣyāṇi ca bhūtāni / māṁ tu veda na kaścana
ā-brahma-bhuvanāl lokāḥ / punar āvartino ’rjuna (8.16)
mām upetya tu kaunteya / punar janma na vidyate
mayy āveśya mano ye māṁ / nitya-yuktā upāsate (12.2)
śraddhayā parayopetās / te me yukta-tamā matāḥ
vedeṣu yajñeṣu tapaḥsu caiva / dāneṣu yat puṇya-phalaṁ pradiṣṭam (8.28)
atyeti tat sarvam idaṁ viditvā / yogī paraṁ sthānam upaiti cādyam
bahūnāṁ janmanām ante / jñānavān māṁ prapadyate
vāsudevaḥ sarvam iti / sa mahātmā su-durlabhaḥ (7.19)
bhaktyā tv ananyayā śakya / aham evaṁ-vidho ’rjuna
jñātuṁ draṣṭuṁ ca tattvena / praveṣṭuṁ ca paran-tapa (11.54)
avajānanti māṁ mūḍhā / mānuṣīṁ tanum āśritam
paraṁ bhāvam ajānanto / mama bhūta-maheśvaram (9.11)
mahātmānas tu māṁ pārtha / daivīṁ prakṛtim āśritāḥ
bhajanty ananya-manaso / jñātvā bhūtādim avyayam (9.13)
mat-karma-kṛn mat-paramo / mad-bhaktaḥ saṅga-varjitaḥ
nirvairaḥ sarva-bhūteṣu / yaḥ sa mām eti pāṇḍava (11.55)
mayy eva mana ādhatsva / mayi buddhiṁ niveśaya
nivasiṣyasi mayy eva / ata ūrdhvaṁ na saṁśayaḥ (12.8)
sa evāyaṁ mayā te ’dya / yogaḥ proktaḥ purātanaḥ
bhakto ’si me sakhā ceti / rahasyaṁ hy etad uttamam (4.3)
karma-jaṁ buddhi-yuktā hi / phalaṁ tyaktvā manīṣiṇaḥ (2.51)
janma-bandha-vinirmuktāḥ / padaṁ gacchanty anāmayam
sarva-dharmān parityajya / mām ekaṁ śaraṇaṁ vraja (18.66)
ahaṁ tvāṁ sarva-pāpebhyo / mokṣayiṣyāmi mā śucaḥ
yatra yogeśvaraḥ kṛṣṇo / yatra pārtho dhanur-dharaḥ
tatra śrīr vijayo bhūtir / dhruvā nītir matir mama (18.78)
NOD
anyābhilāṣitā-śūnyaṁ / jñāna-karmādy-anāvṛtam
ānukūlyena kṛṣṇānu / śīlanaṁ bhaktir uttamā
sruti-smrti-puränandi – Pancaratra-vidhim vinä
Aikäntiki harer bhaktir / Utpätäyaiva kalpate
iha yasya harer däsye / karmanä manasä girä
nikhiläsv apy avasthäsu / jivan-muktah sa ucyate
anāsaktasya viṣayān yathārham upayuñjataḥ
nirbandhaḥ kṛṣṇa-sambandhe yuktaṁ vairāgyam ucyate
prāpañcikatayā buddhyā hari-sambandhi-vastunaḥ
mumukṣubhiḥ parityāgo vairāgyaṁ phalgu kathyate
ataḥ śrī-kṛṣṇa-nāmādi na bhaved grāhyam indriyaiḥ
sevonmukhe hi jihvādau svayam eva sphuraty adaḥ
sarvopādhi-vinirmuktaṁ / tat-paratvena nirmalam
hṛṣīkeṇa hṛṣīkeśa- / sevanaṁ bhaktir ucyate
Padma Purana
ārādhanām sarvesām visnor ārādhanam param
tasmāt parataram devi tadiyānām samarcanam
nāham tisthāmi vaikunthe yoginām hrdayesu vā
tatra tisthāmi naradā yatra gāyanti mad-bhaktāh
nāmāparādha-yuktānāṁ / nāmāny eva haranty agham
aviśrānti-prayuktāni / tāny evārtha-karāṇi ca